13 rzeczy pomocnych w odchudzaniu

Pij wodę

Wodę postaraj się pić codziennie, zaraz po obudzeniu, na czczo – 1-2 szklanki. Gdy myślisz, że to trudne, że za dużo tej wody, to zacznij od 1/2 szklanki i co kilka dni zwiększaj ilość. Ważne aby wodę pić w ciągu dnia, małymi łyczkami, stale się nawadniając. Należy wodę pić 30 min przed posiłkiem i 1 godz. po posiłku. Ilość wody, jaką musisz wypić każdego dnia to 30 ml na 1 kg ciała. Jaką wodę wybrać? najlepiej nisko zmineralizowaną, bo nawadniamy się wodą najbardziej obojętną dla naszego organizmu.

Jedz warzywa – najlepiej zielone

Ważne, by w każdym posiłku pojawiły się warzywa, najlepiej zielone. Dlaczego? dlatego, że są najbogatszym źródłem antyoksydantów, a poza tym są bogate w miedź, a ona wpływa na to, że lepiej wchłaniasz żelazo. Warzywa stymulują i zwiększają działanie enzymów trawiennych.

Jedz śniadanie – najlepiej białkowe

Śniadanie – to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Białko dodaje energii, poprawia humor i gwarantuje szybką regenerację mięśni. Poza tym białko dłużej się trawi i nie odczuwamy szybko głodu. Śniadania takie są bardziej wartościowe i w połączeniu z warzywami bardzo sycące.

Zrezygnuj z żywności przetworzonej (gotowej, zapakowanej, zamrożonej, której pełno jest na sklepowych półkach czy w chłodniach)

Do takiej żywności dodanych jest bardzo dużo różnych utwardzaczy, aromatów, spulchniaczy, środków pochłaniających wilgoć. Poza tym dania są już np.usmażone, posmarowane tłuszczami różnego rodzaju, który w takich warunkach zmienia się w toksynę. Różne składniki w daniu nie są dla siebie obojętne, one reagują między sobą, zmieniają się chemicznie. Dlatego dietetycy polecają zjadanie posiłków świeżo przyrządzonych i nie zostawianie ich na następny dzień.

Jedz powoli, przeżuwając każdy kęs – najlepiej 27 razy

Przeżuwanie pokarmu – jednego kęsa przez ok 30 sekund ma na celu: nawilżenie przez ślinę, zdezynfekowanie, ślina ma duże właściwości antyseptyczne, podczas przeżuwania nasze soki trawienne mają czas się wytworzyć w odpowiedniej ilości i stężeniu. Zwróć uwagę, że duża większość szczupych osób je powli, przeżuwając i miażdżąc dokładnie każdy kęs.

Ćwicz, ruszaj się, tańcz

Jogę, rozciąganie, callanetics lub po prostu najzwyklejsze ćwiczenia: brzuszki, wymachy nogami, rękami, skłony, ważne znajdź na nie tylko 15 minut codziennie

Rozwijaj mięśnie i ścięgna

Poprzez aktywność fizyczną i wysokobiałkową żywność. Białko jest źródłem energii, przyspiesza regenerację mięśni i korzystnie wpływa na samopoczucie.

Do każdego posiłku włącz białko

Białko dodaje energii, poprawia humor i gwarantuje szybką regenerację mięśni, a to jeszcze nie wszystkie jego zalety. Białka są źródłem cennych aminokwasów  i dobrze, by były stałym elementem diety. Aminokwasy pochodzące z białek są potrzebne jako katalizatory wielu reakcji enzymatycznych i biochemicznych w organizmie. Dzięki białkom możliwy jest skurcz mięśni, regeneracja tkanek, gojenie ran. Specjalne białka – immunoglobuliny, wpływają na system odporności i uczestniczą w odpowiedzi obronnej organizmu na działanie chorobotwórczych czynników. Białko najlepiej łącz z warzywami, nie ze cukrami (np.skrobią) czy węglowodanami. Wpływa to na lepsze i szybsze trawienie białek i zapobiega zakwaszeniu organizmu.

Jedz owoce – najlepiej sezonowe

Oprócz warzyw jedz także owoce, wybieraj te sezonowe. Związane jest to z wpływem owoców na nasz organizm. Jedne mają działanie wychładzające, to np. cytrusy (pomarańcze, grapefruity, cytryny) inne stymulują trawienie, bo są bogate w błonnik (np. jabłka). Nie jedz owoców wieczorem,przed snem. Owoce fermentują w jelitach, źle wpływają na organy wewnętrzne, szczególnie wątrobę. Postaraj się jeść owoce najpóźniej do ok,. godz. 17.00

Wyjdź na spacer – chociaż na 30 minut. Niech to będzie Twój rytuał dnia

Taki spacer to czas tylko dla Ciebie. Będziesz miała czas by pobyć sama ze sobą, przemyśleć i skupić się na sobie, na tym co jest dla Ciebie ważne. Pamiętaj jednak nie zabieraj ze sobą telefonu, tylko obserwuj przestrzeń wokół. Wówczas możesz się zastanowić, zaplanować, zmienić, udoskonalić, bo masz czas, który poświęcasz tylko swojemu życiu. Warto wprowadzić taki swój rytuał, w takim czasie rodzą się fantastyczne pomysły, które mogą zmienić na plus Twoje życie.

Używaj centymetra zamiast wagi

Wagi łazienkowe są niedokładne. Poza tym w naszym cyklu zachodzą przemiany związane z gromadzeniem wody w organizmie, więc zwracanie uwagi tyko na wagę może nie być miarodajne.

Nie pij kolorowych, gazowanych napojów oraz wód smakowych – bo to nie jest woda

Słodkie kolorowe napoje podnoszą poziom cukru we krwi – podnoszą go gwałtownie. Jest to szkodliwe dla naszego organizmu. Takie gwałtowne skoki cukru w przyszłości mogą prowadzić do zachorowania na cukrzycę typu 2, a także wpływają na pojawienie się nagłego uczucia głodu.

Nie pij kawy rozpuszczalnej oraz kawy z dodatkiem np. mleka, śmietanki, cukru (sztucznych słodzików) oraz czarnej herbaty

Dowiedziono naukowo, są badania, że picie gorzkiej kawy z ekspresu lub parzonej obniża poziom cukru we krwi. Przeczytaj mój artykuł na temat „Czy picie kawy ma wpływ na cukrzycę typu II?” Zwróć uwagę, że do ciasta zazwyczaj pijemy kawę, takie połączenie jest korzystne. natomiast gdy do kawy czy herbaty dodamy, cukier, mleko, śmietankę lub inne smakowe, chemiczne syropy – niestety traci ona te swoje właściwości, natomiast staje się wielką bombą kaloryczną.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się lub przejdź do strony Kontakt.

Zobacz, to może Cię zainteresować ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *