7 sprytnych trików jak oszukać głód

Jak oszukać głód?

Może lepiej jak odwrócić uwagę?

Pisząc mam mieszana odczucia. Właściwe nie powinnam w ogóle napisać jak oszukać głód, bo z fizjologicznego punktu widzenia nie powinnyśmy doprowadzać organizmu do uczucia głodu. Mam tutaj na myśli mocny głód. Dobrze „ustawiony’, pracujący organizm nie musi Ciebie wzywać : „Hej, hej – jestem megaodny! Aż mnie ściska, ssie, skręca! – Zjedz coś!, Błagam – cokolwiek …!”
I wtedy się zaczyna, zazwyczaj nie masz przy sobie przygotowanej fit przekąski, zazwyczaj nie masz wody, natomiast zazwyczaj jesteś blisko kawiarni, cukierni, piekarni czy małego kiosku, gdzie na pewno znajdziesz coś „malutkiego” ale za to słodkiego, pysznie chrupiącego i niebiańsko pachnącego. Takie oto sytuacje zdarzają się nader często, akurat wówczas jak chcesz się odchudzić lub inaczej pozbyć kilku niechcianych kilogramów czy centymetrów. Zobacz artykuł „13 rzeczy pomocnych w odchudzaniu”.

Zwróć uwagę na to …

Gdy nie planujesz diet odchudzających to zauważ, że dłużej możesz wytrzymać bez jedzenia a Twój kochany organizm też nie jest mega przejęty i pilnujący następnego posiłku. No właśnie. Najważniejsze to odwrócenie uwagi, zajęcie się czymś pochłaniającym, interesującym, inspirującym, wówczas czas leci niepostrzeżenie, a Ty wcale nie myślisz o jedzeniu. Jednak gdy takie inspirujące sprawy Cię nie pochłaniają, tylko te natrętne myśli co zjeść? – a wiesz, że myślami kreujesz rzeczywistość.

Mam dla Ciebie 7 sposobów jak „oszukać” głód lub inaczej odwrócić uwagę.

  1. Małe talerzyki – gdy jesteś na diecie odchudzającej posiłki jedz na mniejszych talerzach, będziesz miała wówczas wrażenie, że zjadasz większą porcję.
  2. Pij wodę – żeby oszukać głód między posiłkami popijaj jak najwięcej wody naturalnej, źródlanej, ona również oczyści twój organizm.
  3. Przegryzaj surowe warzywa – postaraj się zabierać ze sobą takie zdrowe przegryzki. (np. marchewkę, rzodkiewki, ogórki) lub arbuza, ale z nim to już więcej zabawy.
  4. Jedz powoli – przeżuwaj starannie każdy kęs wówczas szybciej poczujesz sytość i w rezultacie zjesz mniej. Zwróć uwagę, że większość „chudeuszy” je powoli.
  5. Skupiaj się na jedzeniu – podczas posiłku nie oglądaj telewizji, ani nie czytaj, skup się na jedzeniu. Gdy jesz i patrzysz się na jedzenie, wówczas skanujesz potrawę i dajesz dodatkową informację (oprócz zapachu, smaku) do mózgu a on dalej – wydaje dyspozycję dalej narządom, układom, tkankom, komórkom.
  6. Omijaj bary i kawiarnie – na widok ulubionego fast foodu czy ciastka trudno będzie ci opanować pokusę,
  7. Idź na spacer – gdy masz chęć na jakiś kulinarny grzech, zajmij czymś myśli, idź na spacer, zafunduj swojemu organizmowi wysiłek fizyczny, a szybciej zapomnisz o tym że masz ochotę coś przekąsić.

Mam nadzieję, że pomogłam Ci odwrócić uwagę. A może Ty masz swoje wypróbowane metody? Napisz w komentarzu, Czekam

 

 

Zobacz, to może Cię zainteresować ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *