Jak się zdrowo odżywiać? I co to znaczy?

Jak się zdrowo odżywiać ?

Na co zwracać uwagę ?

Co to znaczy odżywiać się zdrowo ?

Czy wiesz na co zwrócić uwagę i jak się zdrowo odżywiać? Już wiesz, że suplementy leptyny są nieskuteczne, ale hormony spalające tłuszcz można regulować poprzez dokonywanie szeregu istotnych wyborów dotyczących stylu życia. Piszę o tym w innym artykułach „Czy to już koniec z tyciem, efektem jo-jo i otyłością?” oraz „10 wytycznych zdrowego stylu życia

Odżywianie musi być urozmaicone.

Jedz wszystko, dosłownie wszystko,  tylko w bardzo małych ilościach.

Odżywianie powinno być urozmaicone, złożone ze świeżych organicznych produktów, w większości z bardzo pożywnych kolorowych owoców i warzyw, a także dobrej jakości ryb i białego mięsa lub odpowiedniego białka zwierzęcego. Jak twierdzi dr Leo Galland, autor książki „The fat resistance diet” („Dieta tłuszczo-odporna”) (Broadway Books 2005),

Należy starać się jeść dziewięć lub dziesięć porcji owoców i warzyw dziennie zamiast tylko pięciu zalecanych. Należy dodawać do żywności dużo ziół i przypraw, ale unikać chili.

Jedz orzechy, siemię lniane, sezam

Należy wzbogacać dietę w świeże, nieprażone i niesolone orzechy, takie jak orzechy włoskie, oraz siemię lniane, ziarna sezamu i migdały.

Należy upewnić się, że spożycie kwasów tłuszczowych omega-3 jest odpowiednie. Ich najlepsze zwierzęce źródła stanowią zimnowodne tłuste ryby, takie jak łosoś i tuńczyk. Źródła roślinne to m.in. orzechy włoskie, siemię lniane i rośliny strączkowe (takie jak soja, fasola czerwona i biała).

Powinno się rozważyć spożywanie zbóż o obniżonym indeksie glikemicznym, np. kaszę jaglaną, makaronów z pszenicy durum, brązowego ryżu, komosy ryżowej, prosa, owsa i jęczmienia.

Należy regularnie wykonywać wyciskające pot ćwiczenia, gdyż systematyczny trening aerobowy wspomaga zwiększanie produkcji leptyny, chociaż prawidłowa dieta spowoduje, że poziom tego hormonu unormuje się w naturalny sposób.

Należy spożywać wysokowartościowe białko

Należy spożywać wysokowartościowe białko organiczne: tłuste białe mięso ryb (np. flądry lub dorsza), kurczaka i indyka, tofu oraz – jeśli je się nabiał – naturalny niesłodzony jogurt. Jeśli jemy jajka – pozostaw żółtko w całości, gdyż rozbite utlenia się i wytwarza toksyczne produkty uboczne nasilające stany zapalne. Jajka należy więc spożywać wyłącznie gotowane tradycyjnie lub bez skorupki albo – do jajecznicy, omletu czy frittaty – używać tylko białek.

Należy wyeliminować cukier

Należy wyeliminować z diety rafinowany cukier lub ograniczyć jego spożycie we wszelkich postaciach.

Należy uważać na spożycie węglowodanów i unikać białego cukru poprzez wystrzeganie się wszelkiej przetworzonej żywności, m.in. białego chleba, ziemniaków, białego ryżu, wyrobów cukierniczych, ciast itp., oraz produktów o wysokim indeksie glikemicznym, takich jak piwo.

Należy przyjmować wysokowartościowe suplementy bogate w witaminy z grupy B, w szczególności w witaminę B12, i dodatkowo kwasy tłuszczowe omega-3, magnez, cynk i koenzym Q10 (obowiązkowo po 40 r.ż), który zapobiega powstawaniu stanów zapalnych. O witaminach i mikroelementach piszę tutaj „Witaminy i minerały dla zachowania zdrowia”

Wyeliminuj pozornie niskokaloryczne produkty (np. sztuczne słodziki)

Należy unikać pozornie niskokalorycznych produktów, zwłaszcza sztucznych słodzików i dietetycznych napojów bezalkoholowych, które – jak obecnie odkryto – spowalniają utratę masy ciała.

Jedz 3 posiłki dziennie

Należy spożywać trzy odpowiednie posiłki dziennie bez podjadania pomiędzy nimi.

Nie należy jeść późno w nocy. Śniadanie powinno zawierać białko.

Należy spać (osoby dorosłe) 7 do 8 godzin na dobę – nie mniej i nie więcej.

Pij wodę

Należy pić dużo naturalnej wody, niegazowanej (zalecana ilość 30 ml / 1 kg m.ciała)

oraz zielonych i czerwonych herbat, a także soki warzywne, z granatu, jogody i wiśni.

Jedz wolno i skupiaj się na jedzeniu, nie czytaj w tym samym czasie, nie oglądaj tv i nie sprawdzaj co słychać w social mediach.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się ze mną lub przejdź do strony Kontakt

Zobacz, to może Cię zainteresować ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *